Una
altre de les activitats amb les que he participat dins del projecte Emprendre
amb Valors, és un cicle de conferències de professionals coneguts pel seu èxit.
L'activitat, que té com a objectiu apropar als joves la cultura
emprenedora i els valors del treball a través del testimoni i la trajectòria de
professionals d'èxit, ha comptat enguany amb la participació de la periodista Bibiana Ballbé,
l'emprenedor Pau
Garcia-Milà i l'aventurer Albert Bosch. Les trobades, que han tingut lloc a
l'Auditori de Barcelona Activa, han permès a alumnes de centres educatius identificar
i interioritzar l'esperit emprenedor a partir de cadascuna de les experiències
d'èxit empresarial, professional i vocacional dels convidats.
Podem trobar una noticia de l’activitat a la pàgina web de
Barcelona Activa : http://www.barcelonactiva.cat/barcelonactiva/cat/novetats-i-premsa/novetats/2012/11/07/noticia105190.jsp
Com a
psicopedagoga, em va resultar interessant assistir a aquestes xerrades perquè
crec que pot ajudar a transmetre als joves els valors de la cultura del treball d’una manera
diferent, basat en experiències reals en les que els joves es poden veure en
certa manera reflectits, propers a la seva realitat. M’agradaria, per exemple, destacar
en el cas de la xerrada de la Bibiana Ballbé, en que sobretot instistia en que
cal coneixe’s a un mateix, saber què vols realment, de cara a prendre decisions respecte la vida acadèmica i professional . Com sabem , en les
activitats d’orientació amb joves, insistim en que una part molt important del procés és l’autoconeixement,
però la periodista podia explicar-ho als joves d’una altra manera, amb un
discurs engrescador i molt proper, en un context diferent a l'aula i amb unes altres paraules. Per això crec que és un bon complement als tallers presencials que es fan als centres educatius. A més crec que els professionals també van ser ben escollits, ja que representen tres àmbits professionals que atrauen molt els joves: món de la comunicació, esports i aventura, i l'àmbit informàtic i de noves tecnologies.
També em va semblar molt interessant poder veure quins dubtes , queixes o tipus de discurs expressaven els joves, relacionats sobretot amb els condicionants interns o externs que interfereixen en les seves vides i la seva presa de decisions: motius econòmics, modes, pressió dels pares, falta de motivació, falta de perspectives en el mercat laboral actual, desconcert davant l'extensa oferta formativa i professional, falta de coneixement sobre quins estudis cal per fer una determinada professió, etc. És important en aquest sentit ajudar als joves a distingir quins condicionants depenen d'ells i hi poden incidir ( motivació, com afrontar les pressions familiars, coneixement i anàlisi de l'oferta formativa, etc), i quins no ( com la situació del mercat de treball actual). En aquest sentit tot l'aspecte actitudinal i motivacional em sembla bàsic de reforçar.
Crec que desprès d’haver escoltat aquestes històries i els debats que es van generar desprès, ningú va sortir de la sala indiferent, tant joves com professionals del món educatiu.
També em va semblar molt interessant poder veure quins dubtes , queixes o tipus de discurs expressaven els joves, relacionats sobretot amb els condicionants interns o externs que interfereixen en les seves vides i la seva presa de decisions: motius econòmics, modes, pressió dels pares, falta de motivació, falta de perspectives en el mercat laboral actual, desconcert davant l'extensa oferta formativa i professional, falta de coneixement sobre quins estudis cal per fer una determinada professió, etc. És important en aquest sentit ajudar als joves a distingir quins condicionants depenen d'ells i hi poden incidir ( motivació, com afrontar les pressions familiars, coneixement i anàlisi de l'oferta formativa, etc), i quins no ( com la situació del mercat de treball actual). En aquest sentit tot l'aspecte actitudinal i motivacional em sembla bàsic de reforçar.
Crec que desprès d’haver escoltat aquestes històries i els debats que es van generar desprès, ningú va sortir de la sala indiferent, tant joves com professionals del món educatiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario