A partir de l 'anàlisi dels materials, documentació i activitats que s'ofereixen des d'Educaweb en relació a l'assessorament sobre estudis a l'estranger, es detecten una sèrie de mancances. Tant en el portal Educaweb.cat, com en la seva versió d'àmbit estatal Educaweb.com, les informacions que hi apareixen són reduïdes i més aviat informatives.
El nostre enfocament és que cal diferenciar entre informació i orientació. Entenem l'orientació com un procés de suport i acompanyament a la persona, tenint en compte la seva pròpia individualitat i el seu propi procès personal i acadèmico-professional, per tal que aquest pugui posar en joc i interrelacionar els diferents aspectes a tenir en compte, abans de prendre una decisió meditada i reflexionada, que pugui complir les seves expectatives i ser una experiència el més enriquidora i profitosa possible. Evidentment, la distància i generalitat que obliga el fet que un portal web no es tracta d'una orientació personalitzada és un obstacle, però sí que pretenem que el contingut tingui un caràcter més orientador, que ajudi al propi lector a fer-se ell mateix algunes preguntes. Volem aportar una perspectiva diferent, partint de difererents criteris, coneixements i habilitats que hem après com a psicopedagogues.
D'altra banda, en el catàleg de serveis de l'empresa, s'ofereix una xerrada sobre mobilitat en els estudis, però també està enfocada més aviat a donar informacions. Pretenem dissenyar un altre tipus d'activitat, més en format taller, que pugui ser més participatiu i dinàmic per als participants, i que pugui ser adaptat a diferents perfils de destinataris, seguint uns criteris psicopedagògics, doncs no és el mateix fer una intervenció per pares i mares, per adolescents, o per estudiants universitaris, ni és el mateix per estudiants de families benestants motivats en marxar, que per joves que potser mai s'han plantejat que puguin tenir la oportunitat de fer una estada a l'estranger.
A partir d'aquí es comença a fer la tasca de prospecció i recerca d'informacions que puguin servir per ampliar, modificar o crear nous continguts en relació als estudis a l'estranger, per veure què pot aportar de diferent una visió psicopedagògica del tema.
A partir d'aquí es comença a fer la tasca de prospecció i recerca d'informacions que puguin servir per ampliar, modificar o crear nous continguts en relació als estudis a l'estranger, per veure què pot aportar de diferent una visió psicopedagògica del tema.
No hay comentarios:
Publicar un comentario