sábado, 20 de abril de 2013

Recerca d'informació i anàlisi de continguts

En aquest fase, també vaig  estar recollint i analitzant els continguts més rellevants respecte les possibilitats de mobilitat estudiantil actuals, i sobretot analitzant quins criteris caldria tenir en compte per ajudar al jove a prendre una decisió, des d'un punt de vista més psicopedagògic.
 
Vaig fer una revisió de les pàgines webs especialitzades en orientació educativa, en estudis a l'estranger, en mobilitat internacional, en ensenyament i en joventut bàsicament. A nivell general, els continguts que vaig revisar són:
- Oferta actual de possibilitats i programes de mobilitat, segons diferents criteris. Hi ha molts programes i possibilitats que desconeixia, sobretot els destinats a etapes no universitàries: ESO, batxillerat, FP, etc.
- Recursos i serveis d'ajuda, orientació i informació per a l'estudiant: què ofereixen, com els atenen, quin perfil professional hi treballa, etc
- Aspectes importants a tenir en compte per orientar a l'estudiant en la seva pròpia presa de decisions
- Revisió d'aspectes  pràctics com : tràmits i gestions que s'han de fer i com, temps necessaris, destins i estudis  més sol.licitats pels estudiants del nostre país
- Revisió i actualització de la legislació relacionada amb la mobilitat estudiantil i professional: processos d'homologació de titulacions, reconeixement professional, convalidacions, l'Espai Europeu d'Educació Superior, el Marc Europeu Comú de Referència per les Llengües, etc. Tots aquests temes m'han resultat especialment interessants, doncs amb el procès de Bologna i el desenvolupament de l'Espai Europeu van canviant les lleis per anar facilitant la mobilitat dels nacionals d'aquests països, tant per estudiar com per treballar.
 

Molts d'aquests temes els coneixia molt parcialment, però amb una societat i un món laboral que exigeix cada vegada més mobilitat, com a psicopedagoga crec que haig de conèixer aquestes legislacions i les possibilitats que s'ofereixen, per tal de poder desenvolupar correctament la nostra feina en qualsevol servei d'orientació acadèmica i professional, sobretot amb els joves. Molts dels usuaris dels nostres serveis també desconeixeran moltes d'aquestes opcions, i crec que una de les nostres tasques pot ser oferir noves possibilitats a joves que potser ni s'han plantejat una opció que els podria enriquir molt a nivell personal, acadèmic i laboral.

Us poso alguns enllaços de pàgines que m'han semblant interessants en aquest àmbit:

- Programes d'aprenentate permanent (PAP): Descripció dels diferents programes europeus
- Jove.cat: Pàgina de la Generalitat sobre estudis a l'estranger
- Ministerio de Educación, Cultura y Deportes: homologacions, reconeixement professional, convalidacions, etc.
- Universidad.es: mobilitat per estudiants universitaris
- Batxillerat Internacional: una modalitat de batxillerat molt diferent
- TodoFP: programes de mobilitat per estudiants de formació professional






 

1 comentario:

  1. A part del material que reuneixis i de la aportació que facis a l'organització on fas les pràctiques, en el blog del diari de pràctiques i en la memòria has de pensar en posar émfasi en les REFLEXIONS sobre la pràctica professional del psicopedgaog en l'àmbit on has fet les pràctiques. De moment no en veig gaire d'aquestes reflexions professionals.

    ResponderEliminar