Actualització de materials d'orientació i consulta
Una de les tasques a l’inici del curs escolar és fer l’actualització de tots els materials didàctics i de consulta que es fan servir en les activitats d’orientació acadèmica i professional. Per exemple, s’actualitzen totes les fitxes referents a l’oferta formativa i es revisen tots els plans d’estudis dels Cicles Formatius, PQPIS, universitats,etc. També es revisen notes de tall, requisits d’accés, mostres de proves d’accés, homologacions, etc. Jo he participat en aquesta tasca d'actualització de materials, per tal de familiaritzar-me amb les característiques de l'oferta formativa actual, i els materials que s'utilitzen per les activitats d'orientació. També s’edita el Dossier d'orientació acadèmica 2012, i un full desplegable d’orientació que surt cada any, que porta per títol “T’ajudem a escollir. Coneixes tots els estudis i professions?”.
Aquestes són eines dissenyades per l’equip d’orientadores, per tal que siguin eines útils pels usuaris. Cal tenir molt en compte a quin públic s'adrecen, per tal d'adaptar el llenguatge i el contingut, i revisar la proposta de disseny gràfic. He comprovat que és molt important estar al dia de tot el marc legal i les normatives, ja que es van modificant, i d'aquí la necessitat d'una formació permanent. Cal prioritzar el contingut dels materials, destacant aquells elements claus que poden ajudar al beneficiari en la presa de decisions sobre la seva elecció. La psicopedagoga ha de sintetitzar, en molt poc espai, unes idees claus que han de guiar l'orientació educativa: la necessitat d'autoconeixement, d'informar-se i d'establir prioritats.
Aquestes són eines dissenyades per l’equip d’orientadores, per tal que siguin eines útils pels usuaris. Cal tenir molt en compte a quin públic s'adrecen, per tal d'adaptar el llenguatge i el contingut, i revisar la proposta de disseny gràfic. He comprovat que és molt important estar al dia de tot el marc legal i les normatives, ja que es van modificant, i d'aquí la necessitat d'una formació permanent. Cal prioritzar el contingut dels materials, destacant aquells elements claus que poden ajudar al beneficiari en la presa de decisions sobre la seva elecció. La psicopedagoga ha de sintetitzar, en molt poc espai, unes idees claus que han de guiar l'orientació educativa: la necessitat d'autoconeixement, d'informar-se i d'establir prioritats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario